2009 Fiscal Year Final Research Report
An Integrated Study on E-Learning that enables Participatory and Collaborative Workshop
Project/Area Number |
18300293
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
|
Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
KOGO Chiharu Waseda University, 人間科学学術院, 准教授 (00186610)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
TSUTSUI Yoichi 京都精華大, 人文学部, 教授 (20197734)
SUZUKI Katsuaki 熊本大学, 社会文化科学研究科, 教授 (90206467)
NAKAMURA Mitsutomo 熊本学園大, 社会福祉学部, 准教授 (40352398)
TSUJI Yoshihito 小樽商科大, 教育開発センター, 助教 (80400076)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2009
|
Keywords | eラーニング / ワークショップ / 参加 / 体験 / 協同学習 |
Research Abstract |
This study aims to enable e-learning to integrate participatory and collaborative workshop. Blended online courses including e-learning and face-to-face workshop were designed and performed, then students evaluated those courses. The high appraisal to the blended courses indicates that face-to-face courses can be replaced by blended e-learning courses with students' high satisfaction.
|
Research Products
(12 results)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Remarks] 向後千春(2008.12)閉じられた大学授業から持続可能な学習コミュニティへ『日本教育工学会研究報告集』JSET08-5 Pp.203-206
-
[Remarks] 向後千春・伊豆原久美子(2008.7)eラーニング授業における学生レビューシートの利用とその効果『日本教育工学会研究報告集』JSET08-3 Pp.81-88
-
[Remarks] 向後千春(2007.12)eラーニング授業でコミュニケーションカード「e大福帳」を使う『日本教育工学会研究報告集』JSET07-5 Pp.297-300
-
[Remarks] 向後千春・伊豆原久美子・冨永敦子(2007.3)授業アンケートから「授業レビュー」の方法へ『日本教育工学会研究報告集』JSET07-1 Pp.171-176