2008 Fiscal Year Self-evaluation Report
Effects of individual e-learning to help the acquisition of writing behavior and behavioral translation to identify delaying factors of children with ADHD
Project/Area Number |
18530680
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Education on school subjects and activities
|
Research Institution | Fukushima University |
Principal Investigator |
TSURUMAKI Masako Fukushima University, 人間発達文化学類, 教授 (40272091)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2009
|
Keywords | 書字行動の獲得 / e-ラーニング / AD / HD |
Research Abstract |
注意欠陥/多動性障害(Attention Deficit/Hyperactivity Disorder. 以下ADHD)のある子どものなかには, 漢字の書字行動の獲得過程で, 単調な繰り返しによる練習を拒否する場合がある。本研究は, このような児に対し個別式の「e-支援」を利用した教材や指導法を開発し, 書字行動の獲得を阻害する要因の行動的翻訳の効果を明らかにすることを企図している。
|