• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2008 Fiscal Year Final Research Report

Consumer behavior database construction and model design of online service market in China

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 18730279
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

INOUE Yoko  Nihon University, 商学部, 講師 (00339673)

Project Period (FY) 2006 – 2008
Keywords消費者行動
Research Abstract

本研究は、中国のネットサービス市場における消費者行動に焦点をあて、文献研究と実証研究の両方を通じて行ってきた。現地調査によって収集された消費者データおよび情報をもとに企業側とコラボレーションをし、研究分析してきた。中国の企業はオンラインサービスを提供する際に、消費者行動についてその決定要因および変数分析をどのように捉えているのか、消費者の行動について、どのように分類化しているのか、異なった行動は企業戦略にどのような影響を与えうるのかなどの問題について、系統を立て分析し、理論化していくことを試みた。

  • Research Products

    (4 results)

All 2008 2007

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (1 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] OLIパラダイムの展開と今日的意義-ダイナミズムと有用性の視点から2007

    • Author(s)
      井上葉子
    • Journal Title

      商学集志 第77巻第2号

      Pages: 57-4

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 国際ビジネス理論に関する一考察-指摘展開の視点から-2007

    • Author(s)
      井上葉子
    • Journal Title

      商学集志 第77巻第1号

      Pages: 71-88

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 中国市場におけるオンラインペイメントの現状および課題2007

    • Author(s)
      井上葉子
    • Organizer
      消費者金融サービス研究学会
    • Place of Presentation
      広島市立大学国際学部
    • Year and Date
      2007-11-10
  • [Book] 第10章「多国籍企業の戦略プロセス論とコアコンピタンス」、江夏健一編著『シリーズ国際ビジネス理論2』2008

    • Author(s)
      井上葉子
    • Total Pages
      147-159
    • Publisher
      中央経済社

URL: 

Published: 2010-06-10   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi