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2022 Fiscal Year Final Research Report

Branding of Manufacturing Process by Luxury Brands and its Application to Local and Long-stanging Companies in Japan

Research Project

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Project/Area Number 18H00908
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionWaseda University

Principal Investigator

Nagasawa Shin'ya  早稲田大学, 商学学術院(経営管理研究科), 教授 (40164412)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 姜 志清  早稲田大学, 商学学術院, 助手 (00779150)
Project Period (FY) 2018-04-01 – 2023-03-31
Keywordsラグジュアリーブランド / 地場・伝統企業 / ものづくり / ブランド化
Outline of Final Research Achievements

The principal investigator clarified the process of "manufacturing branding" of European luxury brands and aimed to apply this to local and traditional companies in Japan. Regarding brand strategy, we analyzed that European luxury brands make history, land, people, and technology into brand elements (management resources) in branding. We also analyzed cases where history, land, people, and technology were used as brand elements (management resources).
At the same time, we took up "manufacturing that appeals to kansei" using kansei engineering, and conducted theoretical construction and verification through case studies.
After conducting the above research, he published 28 books, 64 academic papers, and 53 conference presentations.

Free Research Field

ラグジュアリーブランディング論

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

「日本には欧州ラグジュアリーブランドを上回る何百年という歴史のある老舗・伝統企業が多いのにラグジュアリーブランドが皆無なのは何故か?」という問題は未解決であり、海外においても研究されていない。したがって、「日本の地場・伝統企業のラグジュアリー化」を目指す本研究は、欧州でも、従前の経営学やブランド論でも先例がない。
また、一般にラグジュアリーブランドは特殊な業界・企業と考えられることが多く、さらに我が国の地場・伝統企業との類似性と応用に着目する研究は皆無であり、本研究の学術的な特色かつ独創的な点である。

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Published: 2024-01-30  

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