2020 Fiscal Year Final Research Report
Study on Heaver and Longer Truck Effects from Viewpoints of Infrastructure, Driver and Freight Company
Project/Area Number |
18H01555
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | Tokyo University of Marine Science and Technology |
Principal Investigator |
HYODO TETSURO 東京海洋大学, 学術研究院, 教授 (40218748)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
渡部 大輔 東京海洋大学, 学術研究院, 准教授 (30435771)
金森 亮 名古屋大学, 未来社会創造機構, 特任准教授 (40509171)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Keywords | ダブル連結トラック / 心拍計 / GPS / 加速度計 |
Outline of Final Research Achievements |
Heaver and longer trucks which has 25 meter length have been introducing Japanese freight market. We collected actual driving data based on GPS, accelerometer and heart rate monitor in 2018. By the data analyses, we clarified many characteristic regarding driver's stress, vehicle's conditions. Moreover we conducted many interview survey on freight companies, truck body manufacture and expressway company, and we summarized many actual topics to be studied.
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Free Research Field |
交通計画,交通需要分析,物流計画
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
今後も台数が増加することが間違いないダブル連結トラックについて,ドライバーのストレス,車体の振動,高速道路の線形などとの関連性について,実データを用いて分析することができた.特に,運送業者の輸送形態により,車体の振動特性が大きく異ることが分かり,今後のダブル連結トラックの運用方針についても重要な知見を得ることができた.数多くのヒアリングにより,現場の問題点を整理し得たことも重要な成果とみなすことができる.
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