2020 Fiscal Year Final Research Report
Studies on robust transportation network design to avoid flow congestion and delay
Project/Area Number |
18H01662
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 25010:Social systems engineering-related
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Research Institution | Nanzan University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
鵜飼 孝盛 防衛大学校(総合教育学群、人文社会科学群、応用科学群、電気情報学群及びシステム工学群), 電気情報学群, 講師 (20453540)
渡部 大輔 東京海洋大学, 学術研究院, 准教授 (30435771)
小市 俊悟 南山大学, 理工学部, 准教授 (50513602)
古田 壮宏 奈良教育大学, 教育連携講座, 准教授 (60453825)
鳥海 重喜 中央大学, 理工学部, 准教授 (60455441)
佐藤 公俊 神奈川大学, 工学部, 准教授 (60609527)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Keywords | 航空ネットワーク設計 / 混雑緩和 / 遅延 / 時空間ネットワーク / 価格決定モデル / 輸送・交通 |
Outline of Final Research Achievements |
We propose mathematical models to analyze how the passenger flow control improves the congestion and delays and find a good combination of cooperation and competition among service providers to increase their revenue. In addition, we conduct an aircraft delay analysis using actual flight data and price adjustment analysis. Finally, we find a new insight to establish a robust transportation network and its operational management from these results.
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Free Research Field |
オペレーションズ・リサーチ
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
混雑や遅延の問題を解決するためには, 設備の新設や拡張を行うことが一般的である. 本研究では, 流量のコントロールや運賃の調整によって混雑や遅延の発生を抑制し, サービス提供者の利益を確保するネットワーク設計方法の提案と分析を行った. 莫大な費用と時間を必要としない頑健なネットワーク設計・運用手法に対する一定の知見を得たことに学術的・社会的意義があると言える.
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