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2020 Fiscal Year Final Research Report

A study on automobile safety system to rescue pedestrian fatalities in traffic accidents

Research Project

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Project/Area Number 18H01669
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 25020:Safety engineering-related
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

Nishimoto Tetsuya  日本大学, 工学部, 教授 (30424740)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 本村 友一  日本医科大学, 医学部, 病院講師 (20464406)
宇治橋 貞幸  日本文理大学, 工学部, 特任教授 (80016675)
Project Period (FY) 2018-04-01 – 2021-03-31
Keywords傷害予測アルゴリズム / 歩行者保護 / 自動車安全技術 / 事故自動通報システム / 救命救急 / 機械学習
Outline of Final Research Achievements

We developed statistically-based algorithms for predicting the level of injury to pedestrians in traffic accidents, using accident data of Japan and South Australia for pedestrian-vehicle collisions. Although these algorithms do not have the same risk factors because the accident data items differ between Japan and Australia, they have clarified the level of fatal and serious injuries that can occur when a car crashes into a pedestrian.

Free Research Field

工学

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

日本の交通事故で死亡者の最も多い自動車対歩行者事故での傷害予測アルゴリズムは,自動車安全システムとして車両へ搭載することが可能である.今回開発した傷害予測アルゴリズムを用いて自動車から死亡重傷となる確率を瞬時に発信することにより,ドクターヘリやドクターカーにより医師が現場にかけつけて早期の治療を実施しながら救命病院に搬送することが実現可能となった.

URL: 

Published: 2022-01-27  

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