• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2019 Fiscal Year Research-status Report

Teaching Japanese Elementary School Students Programming and Computational Thinking in a CLIL Environment

Research Project

Project/Area Number 18K00836
Research InstitutionOkayama Prefectural University

Principal Investigator

風早 由佳  岡山県立大学, デザイン学部, 准教授 (20633043)

Project Period (FY) 2018-04-01 – 2023-03-31
Keywords小学校英語 / プログラミング教育 / CLIL
Outline of Annual Research Achievements

研究中断中のため、学会発表等の実績はない。
外国語によってプログラミング教育を行う諸外国の先行研究を調査した。特に、フィンランド、オーストラリアのプログラミング教育についての資料収集、先行研究の調査を行った。また、各国の小学校でのICT活用、及び語学授業での活用方法についての資料収集を行った。

Current Status of Research Progress
Current Status of Research Progress

3: Progress in research has been slightly delayed.

Reason

研究中断中につき、当初予定していた学会発表等の成果報告は行っていない。

Strategy for Future Research Activity

今年度実施予定であった実践的研究については、すでに協力先に依頼済みであり、今後詳細について調整を行い、実施する。また、その分析等についての報告は、学会の開催状況を考慮しつつ、学会発表、もしくは論文投稿を行う。

Causes of Carryover

研究中断中のため、当初実施予定であった研究を翌年度に実施することとする。

URL: 

Published: 2021-01-27  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi