• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2021 Fiscal Year Final Research Report

Setting Personal Learning Goals for English: Can CEFR-J help?

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 18K00874
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionKwansei Gakuin University (2021)
The University of Shiga Prefecture (2018-2020)

Principal Investigator

Taniguchi Maki  関西学院大学, 建築学部, 准教授 (90778606)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) ジョーンズ グラハム  滋賀県立大学, 人間文化学部, 非常勤講師 (20815146)
Project Period (FY) 2018-04-01 – 2022-03-31
KeywordsCEFR
Outline of Final Research Achievements

We believe there are three reasons why CEFR works as a basis for constructing personalized learning goals. First, CEFR is a personal framework. Second, CEFR is an open-ended framework. Third, CEFR is universal.

Free Research Field

言語コミュニケーション文化研究

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

日本ではヨーロッパ言語共通参照枠CEFRの指標は英語指導者のためのものであることが多いが、本研究では英語学習者の活用を提案した点が最大の意義である。CEFRは大学入学に求められる英語能力の目安だけであってはならない。大学生がCEFRをもとに学習の目標や計画をたてて自分自身のために生涯にわたって英語を学び続けるきっかけづくりのひとつのモデル授業を提案することができた。

URL: 

Published: 2023-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi