• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2023 Fiscal Year Final Research Report

Effects of Presenting Evaluation Criteria Based on Informed Assessment

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 18K12443
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionFukushima University

Principal Investigator

Takaki Shuichi  福島大学, 人間発達文化学類, 准教授 (20707773)

Project Period (FY) 2018-04-01 – 2024-03-31
Keywordsフィードバック / インフォームド・アセスメント / 要約課題
Outline of Final Research Achievements

This study aimed to investigate whether providing learners with evaluation criteria enhances the effectiveness of feedback on a summarization task. Although the study did not directly achieve this objective, it revealed a low correlation between the evaluation criteria recognized by Japanese English learners and their performance. This finding suggests that Japanese English learners may find it challenging to perform according to the given evaluation criteria. Additionally, the study examined the impact of the language used in the English text summarization task, revealing significant differences in the difficulty level of the evaluation criteria depending on the language used for summarization.

Free Research Field

英語教育学

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究から日本人英語学習者が評価基準を認識していたとしても,その評価基準に従ってパフォーマンスを発揮できない可能性が示された。そのため,学習者に評価基準と点数を与えるだけではフィードバックが有効に機能しない可能性があり,学習者にフィードバックの活用可能性を促す支援が必要であると考えられる。従来の研究においてはフィードバックとして与える情報に焦点が当てられていたが,学習者のフィードバックの活用可能性という観点がより重要であることが示されたと考えられる。

URL: 

Published: 2025-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi