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2019 Fiscal Year Final Research Report

Consumer impacts under uncertainty food information and buying restraint behaviors

Research Project

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Project/Area Number 18K14529
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 41010:Agricultural and food economics-related
Research InstitutionRitsumeikan Asia Pacific University (2019)
Tokyo University of Agriculture and Technology (2018)

Principal Investigator

YAMAURA KOICHI  立命館アジア太平洋大学, 国際経営学部, 准教授 (80645523)

Project Period (FY) 2018-04-01 – 2020-03-31
Keywords買い控え実行度 / 消費者効用 / 社会経済影響
Outline of Final Research Achievements

I assessed consumer preferences, anxieties and concerns under various information types, and their indirect socioeconomic impacts in relation to the aftermath of the Fukushima Nuclear Disaster. (1) I analyzed consumer behaviors by sharing various information types using an online survey. (2) For assessing consumer buying restraint behavior, I clarified variable relationships using secondary public data. (3) I found various indirect socioeconomic impacts on each sector including food systems recovering from the Fukushima Nuclear Disaster.

Free Research Field

農業経済学

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究では、不確かな情報下での消費者の購買行動とその影響を実証的に検証した。消費者にとっての情報の確度により消費者の行動がどのように影響を受けるのかを明らかにした。本研究により、情報ごとに消費者の購買行動だけでなく市場を介した消費者自身への影響を解明できたことは意義のあることだと思われる。また、研究の過程で米国の研究ネットワークとの連携もでき、日本以外の消費者の購買に情報が与える影響についての課題を共有でき、新たな国際共同研究につながった。

URL: 

Published: 2021-02-19  

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