2021 Fiscal Year Final Research Report
A Study of Tourism Experiences and 'Context Practices' in Islamic Tourism
Project/Area Number |
18K18283
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 80020:Tourism studies-related
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Research Institution | Takasaki City University of Economics |
Principal Investigator |
Yasuda Shin 高崎経済大学, 地域政策学部, 准教授 (60711653)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Keywords | イスラーム / ツーリズム / 観光経験 / コミュニケーション / メディア / モラル |
Outline of Final Research Achievements |
From the beginning of the 21st century, a new lifestyle based on Islamic principles, named Islamic tourism, has been widely accepted among Muslim communities worldwide. This new Islamic lifestyle market illustrates the transformation of the social life of contemporary Muslims. Therefore, this research project has focused on the social context of the Islamic tourism in contemporary Muslim societies from the perspective of the social context among Muslims. In conclusion, the research project clarified that the development of the Islamic tourism has promoted moral communication through market practices among stakeholders. This is the creation of a new Islamic moral sphere in which individual leisure practices have strongly contributed to enhancing the morality and social welfare in recreation and entertainment activities in various fields.
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Free Research Field |
イスラーム地域研究
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究課題を通じて、イスラーム社会が観光経験によって、現代の社会環境に沿ったライフスタイルを確立している点を解明してきた。その際、イスラームが歴史的に蓄積してきた伝統に立脚しながらも、観光市場における多様な利害関係者たちとの交流や議論を通じて、現代的な解釈を生み出している点を明らかにした。さらに、この蓄積されたイスラミック・ツーリズムをめぐる観光経験が、多様なメディアを通じて他者とイスラーム的なモラルに基づくコミュニケーションを生み出す契機となっている点を示した。このイスラミック・ツーリズムをめぐる観光経験が、モラル・コミュニケーションを生み出すメディアとなっている点を明らかにした。
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