2008 Fiscal Year Final Research Report
Construction of evaluation framework of creativity education in Department of Engineering
Project/Area Number |
19500764
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Science education
|
Research Institution | Chubu University |
Principal Investigator |
SUZUKI Yuri Chubu University, 工学部, 准教授 (20340200)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
FUJIYOSHI Hironobu 中部大学, 工学部, 准教授 (20333172)
ISHII Norio 愛知きわみ看護短期大学, 看護学科, 講師 (80399237)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2008
|
Keywords | 工学教育 |
Research Abstract |
本研究では「創造性教育における学習者の評価」を適切かつ効率的に行うために, (1) プログラミングに関する創造性, (2) グループワークに関する創造性の評価フレームワークを提案し, 実践を通してその有効性を評価した. その結果, 工学教育における学習者のモデリングスキルやコラボレーションスキルといった, 「考えたアイデアを話し合いながら実現していく」創造活動に関与するスキルの評価に関する有効性が確認された.
|
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Journal Article] Designing and Improving Learning Environments for Creativity in Engineering2007
Author(s)
Ishii, N, Suzuki, Y, Fujii, T, Kozawa, M, Fujiyoshi, H
-
Journal Title
Proceedings of E-Learn 2007 (World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education) Vol.2007
Pages: 1593-1599
Peer Reviewed
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-