• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2008 Fiscal Year Final Research Report

Optimal time for investments

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19530364
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Business administration
Research InstitutionWaseda University

Principal Investigator

KATSURAYAMA Yasunori  Waseda University, 社会科学総合学術院, 教授 (10257222)

Project Period (FY) 2007 – 2008
KeywordsSEO / オプション
Research Abstract

本研究では、投資意思決定のタイミングに関して、資金調達の観点から分析した。経営者と投資家の間に存在する情報の非対称性は投資タイミングに影響を与え、同時にSEO(Seasoned Equity Offerings)に公表よって負のアナウンス効果を引き起こすことが知られている。
本邦市場における実証研究では、正のアナウンス効果が報告されてきた。本研究は過去25年間の1,000を超えるSEOについてFama Frenchモデルなど5種類のベンチマークに対して異常収益率を計測し、この値が米国同様に有意な約-2%であることを確認した。同時にその原因を法改正の視点から分析した。

  • Research Products

    (3 results)

All 2008 2007 Other

All Presentation (2 results) Remarks (1 results)

  • [Presentation] 日本市場におけるSEOのアナウンス効果~ブックビルディングの導入と安定操作~2008

    • Author(s)
      葛山康典、阿部圭司
    • Organizer
      日本経営工学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-10-26
  • [Presentation] 東京証券取引所におけるSEO周辺のパフォーマンス2007

    • Author(s)
      葛山康典、阿部圭司
    • Organizer
      日本経営工学会
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2007-10-21
  • [Remarks] Yasunori Katsurayama, Keiji Abe, "Negative Announcement Effects for Seasoned Equity Offerings and Institutional Reforms in the Japanese Market" Mimeo

URL: 

Published: 2010-06-10   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi