• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

Products Report

A study of Construction of arithmetic lessons to encourage creativity in a fukushiki-jugyou(combined class of two grades)

Research Project

Project/Area Number 19530831
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Education on school subjects and activities
Research InstitutionNagasaki University

Principal Investigator

HIRAOKA Kenji  Nagasaki University, 教育学部, 教授 (10315210)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) MIYAUCHI Kaori  長崎大学, 教育学部, 准教授 (00432964)
Project Period (FY) 2007 – 2009
  • Research Products

    (9 results)

All 2009 2008 2007

All Journal Article (6 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (2 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 長崎県・鹿児島県・沖縄県におけるへき地教育について2009

    • Author(s)
      村田義幸、平岡賢治
    • Journal Title

      大学と学校現場の連携による離島・僻地教育の推進(三大学の連携による離島・僻地校での教科指導力向上のための教育課程の編成-大学教員と小・中学校教員の相互訪問授業を軸として-)

      Pages: 29-38

  • [Journal Article] 長崎大学における複式教育に関する授業-学部「複式教育論」と大学院「複式学級の教育と実際」2009

    • Author(s)
      村田義幸、平岡賢治
    • Journal Title

      大学と学校現場の連携による離島・僻地教育の推進(三大学の連携による離島・僻地校での教科指導力向上のための教育課程の編成-大学教員と小・中学校教員の相互訪問授業を軸として-)

      Pages: 126-133

  • [Journal Article] 複式教育の算数科授業創りにおける「算数・数学的活動の視点に立った授業理解の枠組み」の活用2008

    • Author(s)
      平岡賢治、宮内香織
    • Journal Title

      研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集-

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] A framework for creating or analyzing Japanese lessons from the viewpoint of mathematical activities : A fraction lesson.2008

    • Author(s)
      Kenji HIRAOKA、Kaori YOSHIDA-MIYAUCHI
    • Journal Title

      Proceedings of the 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 33-40

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 複式教育の算数科授業創りにおける「算数・数学的活動の視点に立った授業理解の枠組み」の活用2008

    • Author(s)
      平岡賢治、宮内香織
    • Journal Title

      へき地教育研究

      Volume: 63 Pages: 11-22

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 複式教育における創造性を育む算数科授業の考察(Ⅰ) : 算数的活動の視点からの授業構成について2008

    • Author(s)
      平岡賢治、宮内香織
    • Journal Title

      長崎大学教育学部紀要 教科教育学

      Volume: 48 Pages: 11-22

  • [Presentation] Analyzing a multiplication lesson in Japan using a CALMA framework.2008

    • Author(s)
      KaoriYOSHIDA-MIYAUCHI
    • Organizer
      The 32nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      モレリア、メキシコ
    • Year and Date
      2008-07-18
  • [Presentation] A framework for creating or analyzing Japanese lessons from the viewpoint of mathematical activities : A fraction lesson.2007

    • Author(s)
      KaoriYOSHIDA-MIYAUCHI
    • Organizer
      The 31^<st> Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      ソウル、韓国
    • Year and Date
      2007-07-11
  • [Book] 複式学級指導法2009

    • Author(s)
      長崎・鹿児島・琉球3大学連携研究「複式学級指導法」編集委員会
    • Total Pages
      158
    • Publisher
      東京教学社

URL: 

Published: 2016-04-26   Modified: 2016-09-09  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi