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2009 Fiscal Year Final Research Report

Brand Building of Agricultural Produce in Hilly and Mountainous Areas

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19580258
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Agro-economics
Research InstitutionUniversity of Shizuoka

Principal Investigator

IWASAKI Kunihiko  University of Shizuoka, 経営情報学部, 教授 (40315213)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Keywords緑茶 / ブランド / 中山間地域 / ツーリズム / 産地
Research Abstract

To revitalize the green tea producers in hilly and mountainous areas, we propose a shift in the perspective from "Selling green tea" to "Marketing the place which has green tea". For marketing the place, tourism has become one of the best ways. This study aims to get implications for the brand building of green tea place of hilly and mountainous areas using tea related-tourism. For this purpose, we have conducted a quantitative consumer survey, and we discuss implications of the result.

  • Research Products

    (12 results)

All 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article (4 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (4 results) Book (2 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] 緑茶とツーリズムの融合による茶産地のイノベーション2010

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Journal Title

      経営と情報 第22巻2号

      Pages: 19-28

  • [Journal Article] 農産物の産直を志向する消費者の特性-農産物生産者のダイレクト・マーケティングへの示唆-2010

    • Author(s)
      藤島廣二, 岩崎邦彦
    • Journal Title

      農村研究 第110号

      Pages: 13-22

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 茶小売業の好業績モデルの実証的構築2008

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Journal Title

      経営と情報 第20巻1号

      Pages: 1-15

  • [Journal Article] 観光目的地における地域ブランドに関する実証研究:都道府県を対象にしたブランド構築の方向性2008

    • Author(s)
      岩崎邦彦・小林加奈
    • Journal Title

      日本観光研究学会全国大会学術論文集 第22号

      Pages: 181-184

  • [Presentation] 農産物の産直志向の消費者特性に関する実証分析:産直マーケティングへの示唆2008

    • Author(s)
      岩崎邦彦・藤島廣二
    • Organizer
      日本農業市場学会2008年度大会
    • Place of Presentation
      東京農業大学
    • Year and Date
      20080000
  • [Presentation] An Empirical Study of Marketing Factors Affecting Performance of Tea Specialty Retailers2007

    • Author(s)
      Kunihiko Iwasaki, Tadayuki Miyamoto
    • Organizer
      The 3rd International Conference on O-CHA(Tea) Culture and Science
    • Place of Presentation
      University of Shizuoka
    • Year and Date
      20070000
  • [Presentation] Sourcing and Marketing Challenges of Overseas Japanese Green Tea Retailers: Insight from Australia2007

    • Author(s)
      Tadayuki Miyamoto, Kunihiko Iwasaki
    • Organizer
      The 3rd International Conference on O-CHA(Tea) Culture and Science
    • Place of Presentation
      University of Shizuoka
    • Year and Date
      20070000
  • [Presentation] 観光目的地における地域ブランドに関する実証研究:都道府県を対象にしたブランド構築の方向性2007

    • Author(s)
      岩崎邦彦・小林加奈
    • Organizer
      日本観光研究学会第22回全国大会
    • Place of Presentation
      立命館アジア太平洋大学
    • Year and Date
      20070000
  • [Book] 食料・農産物流通論2009

    • Author(s)
      藤島廣二・安部新一・宮部和幸・岩崎邦彦
    • Total Pages
      198
    • Publisher
      筑波書房
  • [Book] 緑茶のマーケティング:茶葉ビジネスからリラックスビジネスへ2008

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      農文協
  • [Remarks] 中日新聞(2010年4月19日朝刊)

  • [Remarks] 日本経済新聞(2010年3月19日朝刊、地域経済面)

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Published: 2011-06-18   Modified: 2016-04-21  

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