2009 Fiscal Year Self-evaluation Report
A Cognitive Study on the Effective Process of Learning Polysemous Constructions and Textbook Development
Project/Area Number |
19720125
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Japanese language education
|
Research Institution | Tohoku Gakuin University |
Principal Investigator |
MASANORI Odani Tohoku Gakuin University, 教養学部・言語文化学科, 准教授 (10382657)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2010
|
Keywords | 日本語教育 / 構文 / 機能語 |
Research Abstract |
本研究の目的は、日本語の多義的な構文や機能語を対象に、以下の4点を実施することである。(1)多義構文の使用実態を分析するためのデータ集め(=コーパス構築)、(2)各構文の用法研究と使用実態調査、(3)多義構文の効果的な学習順序の考案、(4)その成果を反映した教材を開発する。
|
Research Products
(3 results)