2009 Fiscal Year Final Research Report
Development of Achievable Benchmark
Project/Area Number |
19720137
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Foreign language education
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
MAEDA Hiroaki Hiroshima University, 外国語教育研究センター, 准教授 (10335698)
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Project Period (FY) |
2007 – 2009
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Keywords | 英語教育 / 習熟度 |
Research Abstract |
This benchmark development is aimed to provide the index of English language proficiency, which can be used as the reference for English learning and teaching. Both standardized test scores and can-do statements are not directly connected with authentic performance by learners, however, this study has collected learners' language use so that such problems can be partially overcome.
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Research Products
(8 results)
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[Remarks] 前田啓朗, 2010, 「広島大学におけるTOEICテスト活用:到達目標に準拠した評価への実践」, 『TOEIC研究会「大学英語教育とTOEICテス-どう使うかどう活かすか-」』, 2010. 3. 21.
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[Remarks] 前田啓朗, 2010, 「広島大学の英語教育における到達目標の設定・指導・成績評価」, 『2009年度金沢大学外国語教育研究センター研究開発シンポジウム』, 2010. 3. 9.
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[Remarks] 前田啓朗, 2009, 「外国語教育特定プログラムにおける目標設定・指導・評価」, 『文部科学省事業平成21年度「大学教育充実のための戦略的大学連携支援プログラム」「医療・情報・工学連携による学部・大学院連結型情報医工学プログラム構築と人材育成」第1回情報医工学SD研修会』, 2009. 9. 18.
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[Remarks] 前田啓朗, 2009, 「効率的な英語の練習方法と自然な英語の使用方法:日常的な文脈から学術的な文脈まで」, 『化学工学会第41回秋季大会』, 2009. 9. 16.
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[Remarks] 前田啓朗, 2008, 「大学英語教育への提言:広島大学における英語教育改革の取り組みから」, 『静岡大学FDシンポジウム』, 2008. 12. 19.
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[Remarks] 前田啓朗, 2008, 「広島大学における英語教育改革の経緯:到達目標型教育の理念の実現に向けて」, 『福山大学英語教育に関する懇談会』, 2008. 11. 13.
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[Remarks] 前田啓朗, 2008, 「大学英語教育における成績評価と外部試験:広島大学における評価の現状と課題」, 『第24回大学英語教育会シンポジウム』, 2008. 7. 6.