• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2009 Fiscal Year Final Research Report

A Study of Consumer's Communication Behavior and Identity in Online Spaces.

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19730295
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionKinki University

Principal Investigator

TAMAKI Satoru  Kinki University, 経営学部, 准教授 (40434849)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Keywordsインターネット / コミュニティ / 消費 / アイデンティティ / 自己
Research Abstract

First, This study focused on relation between consumer's communication behavior (information search, information sending, construction of relation among consumers) and consumer's identity formation by buying, having and using. Second, this study advanced a theoretical elaboration about the identity formation by consumption and clarified the pattern of the consumer's identity formation style.

  • Research Products

    (5 results)

All 2009 2008 2007

All Journal Article (3 results) Presentation (2 results)

  • [Journal Article] 消費者のアイデンティティ形成意識が購買行動に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻・第1号

      Pages: 522-548

  • [Journal Article] オンライン・コミュニティにおける消費者の情報交換と消費者意識2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻・第3号

      Pages: 211-228

  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成とオンライン・コミュニティ2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第54巻・第1号

      Pages: 45-59

  • [Presentation] 消費者のアイデンティティ形成意識と購買行動2008

    • Author(s)
      玉置了
    • Organizer
      商品開発・管理学会, 第11回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2008-10-25
  • [Presentation] オンライン空間における消費者のコミュニケーション行動とアイデンティティ2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Organizer
      日本消費経済学会関西部会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2007-11-24

URL: 

Published: 2011-06-18   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi