2008 Fiscal Year Final Research Report
Inclusive Society and Cooperation with the deaf and the hearing : Special Support Education for deaf and hard of hearing children in Japan
Project/Area Number |
19830050
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Special needs education
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Research Institution | University of Miyazaki |
Principal Investigator |
KIMURA Motoko University of Miyazaki, 教育文化学部, 講師 (60452918)
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Project Period (FY) |
2007 – 2008
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Keywords | 教育学 / 特別支援教育 / 聴覚障害児教育 |
Research Abstract |
20世紀転換期の通学制聾学校では、聾者が設立した学校が、従来の聾教育の内部的関心に留まって事業を展開したのに対し、19世紀末に聴者によって設立または運営された学校は、聴者マジョリティの支持を集める様々な手段を採っていった。つまり、聾者は聴者の幅広い支持を得るための十分な方略をもたなかったことが、19世紀末からの聾教育における聴者による教育主導の一因であったといえる。
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