• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2021 Fiscal Year Final Research Report

Empirical Generalizations about Customer Relationship Management Research

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19H01539
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionOsaka Prefecture University

Principal Investigator

Nakayama Yuji  大阪府立大学, 経済学研究科, 教授 (20326284)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 荒木 長照  大阪府立大学, 人間社会システム科学研究科, 教授 (50214789)
辻 峰男  大阪府立大学, 経済学研究科, 教授 (10281742)
上野山 達哉  大阪府立大学, 経済学研究科, 教授 (90323188)
Project Period (FY) 2019-04-01 – 2022-03-31
Keywordsマーケティング・サイエンス / ブランド・エンゲージメント
Outline of Final Research Achievements

The main research in this project was to quantify brand engagement, which measures the intimate relationship between a company and its customers in Japan and abroad. The domestic survey was conducted before and after the covid-19 outbreak. Empirical studies were conducted based on these surveys. The results revealed differences in engagement between domestic and foreign customers to the same brand and that the engagement with a strong brand did not change even if the frequency of use decreased due to covid-19.

Free Research Field

マーケティング・サイエンス

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

注目するブランドを決めて、国内外でそのブランドに対するエンゲージメントを測定したことには学術的な意義がある。また、covid-19がブランドに対する顧客のエンゲージメントに対して持つ影響を検証する手順を提示したことには、covid-19と消費者心理の関係を知る一助となるため、社会的な意義がある。本プロジェクトの研究成果を活用するためには、企業も自社ブランドのブランド・エンゲージメントを継続的に測定することが重要である。

URL: 

Published: 2023-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi