2022 Fiscal Year Final Research Report
The Development of Shakespeare Performance Studies and Education through Multimedia Edition
Project/Area Number |
19K00387
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 02030:English literature and literature in the English language-related
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Research Institution | Gunma University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | シェイクスピア / アジア / 上演研究 / 国際研究者交流 / ウェブ・アーカイブ / メディア / 比較演劇 |
Outline of Final Research Achievements |
This study aimed to evolve the Asian Shakespeare Intercultural Archive (A|S|I|A), a web-based archive created in previous studies, by adding a 'multimedia edition,' in which users can analise Shakespeare performances as if they were printed texts. Specifically, the multimedia edition categorized the existing collection of performances by themes, created commentaries and annotations, and prepared an online platform that allows users to access these contents directly from performance videos. In addition, networking with overseas researchers was further promoted in joint presentation at international conferences and a new online course, which contributed to the advancement of digital humanities in the field of comparative Shakespeare studies.
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Free Research Field |
シェイクスピア上演研究
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究遂行中に起こった新型コロナウイルス感染症の拡大は、教育・研究のオンライン化を一挙に進め、シェイクスピア上演研究・教育においてもA|S|I|Aと「マルチメディアエディション」の需要が一気に高まった。オンラインの作品映像から作品解説、注釈、関連論文等を容易に利用できる「マルチメディアエディション」は、実際にアジアの上演を観ることのできない世界のシェイクスピア研究者に上演作品理解の機会を提供し、さらにデジタル時代にふさわしい新たな演劇研究・教育手法の探究に貢献した。「マルチメディアエディション」は、オンラインの自由さと拡張性を演劇研究の批評性に結びつける現代に必須のリソースとして意義を持つ。
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