2022 Fiscal Year Final Research Report
Analysis model in Social CRM
Project/Area Number |
19K01951
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Seijoh University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | ソーシャルCRM / SNS / マーケティング / eスポーツ |
Outline of Final Research Achievements |
The original plan was to collect data and conduct a survey in public relations in Kyoto Prefecture, but this proved impossible, so a social CRM system was developed in a different environment. The system was then used to make it feasible for the e-sports organization. The data was collected through participation in e-sports activities. Against this background, the research in social CRM has not yet reached a situation where it can be published as research results. However, we have conducted research on local development, regional revitalization, elderly support, education, etc. in e-sports to collect customer data in e-sports ahead of others, and realized papers, conference presentations, and publications. Preparation will be done after this fiscal year.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は途中だが、現状ではeスポーツにおける、社会での有用性を実証できた。スポーツマーケティングにおける、eスポーツの違いを明らかにし、eスポーツとしての普及としてのマーケティングの手法を明らかにした。 また、その結果として、今後の研究において、データを集めやすい環境で、本研究の本来の目的を実現できれば、今後、eスポーツとしてITと非常に相性がよいデジタルコンテンツがソーシャルCRMにより、今後のデジタルコンテンツとSNSとのより効率的な関係性を導くことができ、デジタルコンテンツの普及の効率化につながることができると考える
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