2021 Fiscal Year Final Research Report
Parallel Transmission Line based Wireless Power Transfer for Multiple Terminals
Project/Area Number |
19K04376
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 21020:Communication and network engineering-related
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Research Institution | Nara Institute of Science and Technology |
Principal Investigator |
Okada Minoru 奈良先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 教授 (10252587)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
DUONG QuangThang 奈良先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 助教 (40757811)
Chen Na 奈良先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 助教 (80838342)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Keywords | ワイヤレス給電 / 伝送線路 / 給電効率 / 受電側補償回路 / 走行中給電 / 漏洩電磁界 |
Outline of Final Research Achievements |
This research project aims to develop low-cost, high-efficiency, and highly stable wireless power transfer systems for electric and automated guided vehicles. First, we have proposed a segmented parallel line feeder-based wireless power transfer system capable of stabilizing the power transfer efficiency despite the motion of the vehicle receiver. Then, N-1 structure wireless power transfer is proposed by extending the segmented scheme. The N-1 method outperforms the stability and efficiency performance. Furthermore, we have investigated the spurious emission nearby the wireless power transfer system. We can reduce the emission by employing the symmetric parallel line structure.
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Free Research Field |
無線技術
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
産業用搬送ロボットや電気自動車に対する要求が急速に高まっている.しかし,搭載される蓄電池は,充電時の電流に制限があるため,急速充電に限界があり,充電時間が長時間になる.このことから,車両の稼働率が低下するという問題がある.また,長時間走行を可能にする大容量蓄電池を搭載するためには,蓄電池費用が高額になる.本研究課題は,走行中または,短時間の停車中に車両に電力を供給し,蓄電池への充電を走行中に安定して可能にするものであり,今後のゼロカーボンエミッション社会の実現に向けて有効な技術の一つとなりえるものである.
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