2023 Fiscal Year Final Research Report
Research on Smart Traffic Signal Control in Cooperation with Autonomous Driving Technology
Project/Area Number |
19K04449
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 21040:Control and system engineering-related
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Research Institution | Yuge National College of Maritime Technology |
Principal Investigator |
Masuda Haruko 弓削商船高等専門学校, 情報工学科, 准教授 (30321508)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
徳田 誠 弓削商船高等専門学校, 情報工学科, 准教授 (20413859)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | 交通シミュレーション / 交通量調査 / データ分析 / 人工知能 |
Outline of Final Research Achievements |
With the development of automobile traffic, traffic congestion occurs on a daily basis. Many of the current signal control systems have problems with modeling errors and versatility derived from the description method of mathematical formulas, but the proposed method can solve these problems by defining a unique traffic balance in the modeling of the signal control system. In addition, it is possible to evaluate the performance of each intersection and has expandability. In addition, by introducing artificial intelligence in the parameter search method, it can be done in a shorter time than before. If the signal control system proposed in this study can be put to practical use, it will greatly contribute to improving people's living environments by alleviating traffic congestion.
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Free Research Field |
交通工学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
都市地域の幹線道路を中心とした交通渋滞の発生により,交通事故による死亡や負傷などの社会的問題が発生している.これらの状況は現在も変わっておらず,今後も自動車交通を持続可能な交通機関とするために,交通量に応じて信号機のパラメータを制御するようなシステムの開発に携わりたいと考えた.提案手法は,システムの記述に独自に定義した交通量収支を用いているため,交通の流れやネットワーク形状に関わらず一貫性をもって記述できるため,汎用性において優れている.さらに,本手法で算出されるオフセットに基づいた走行速度をドライバーに知らせることで,円滑な交通への貢献が期待できるものと考える.
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