2021 Fiscal Year Final Research Report
The Ridesharing Problem of Graphs and Its Applications
Project/Area Number |
19K11813
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 60010:Theory of informatics-related
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Research Institution | Tohoku University |
Principal Investigator |
Zhou Xiao 東北大学, 情報科学研究科, 教授 (10272022)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Keywords | グラフ / 木 / 木幅 / アルゴリズム / FTPアルゴリズム |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research is to construct an efficient algorithm design theory for solving the ride-sharing problem of graphs, and to study a route formulation methodology that can be applied to the transportation of emergency relief supplies in the event of a large-scale disaster. The results of the research include the theoretical development of graphs, especially those of trees and graphs with small tree widths, and the efficiency of algorithms. I think that the algorithm developed in this research can be applied to many combination problems in trees and cographs, etc., and can contribute to the development of efficient algorithms, polynomial time algorithms, and FPT algorithms. We have published 5 academic papers summarizing the results obtained in this research, which can be highly evaluated.
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Free Research Field |
グラフアルゴリズム
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
学術的貢献として、グラフ特に木や直並列グラフや木幅が小さいグラフに関する理論的な展開とアルゴリズムの効率化があげられる。特に木に対しては、グラフの分割と巧みな動的計画法を導入して、FPTアルゴリズムを開発することにも成功した。特に本研究で開発したアルゴリズムは、木やコグラフにおける数多くの組合せ問題に適用可能と思い、効率よいアルゴリズム、FPTアルゴリズムの開発に役に立つと思っている。本研究で得られた成果をまとめた5編の学術論文が発表されている。これらのアルゴリズムの開発で導入された手法は多くの組合せ問題に応用可能であり、理論計算機科学分野の重要な成果である。
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