• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2020 Fiscal Year Research-status Report

Long run returns to the education: Evidence from post-war Japan and Asian countries

Research Project

Project/Area Number 19K13677
Research InstitutionHitotsubashi University

Principal Investigator

増田 一八  一橋大学, 経済研究所, 講師 (70778357)

Project Period (FY) 2019-04-01 – 2022-03-31
Keywords教育の収益率
Outline of Annual Research Achievements

本研究の目的は、20世紀に発展途上国で施行された先進的な教育政策に焦点を当てることで、個人に対する教育の普及が、その個人や社会にもたらす長期的な影響を探索することである。
本研究に関して、令和2年度は、下記の実績を上げた。

1.日本における教育政策に関する研究の成果を学術大会(日本経済学会2020年度秋季大会)で報告した
2.フィリピンで行われた教育政策を自然実験とした、研究の成果を論文としてまとめ、査読付き国際学術誌にそれを掲載した

Current Status of Research Progress
Current Status of Research Progress

2: Research has progressed on the whole more than it was originally planned.

Reason

研究実績の概要の通り、アジアに関する研究について、研究を進め、その一部を論文としてまとめている。また、日本に関する研究についても、データの分析が順調に進行したため。

Strategy for Future Research Activity

令和3年度は、日本に関する研究について分析した結果に基づき論文の原稿の執筆を進め、また、追加的なデータを用いて分析を進める。
また、インドネシアに関する研究についても、新たなデータ申請を進めているので、その受け取りが完了し次第、分析を進め研究をさらに発展させていく方針である。

Causes of Carryover

新型コロナウイルス感染症の拡大により発展途上国における現地調査が実施できなかったため、次年度使用額が生じた。
そのため、現地調査を令和3年度に延期して、助成金を使用する見込みである。

  • Research Products

    (2 results)

All 2020

All Journal Article (1 results) (of which Peer Reviewed: 1 results,  Open Access: 1 results) Presentation (1 results)

  • [Journal Article] Secondary education and international labor mobility: evidence from the natural experiment in the Philippines2020

    • Author(s)
      Sakai Yoko、Masuda Kazuya
    • Journal Title

      IZA Journal of Development and Migration

      Volume: 11 Pages: 1~22

    • DOI

      10.2478/izajodm-2020-0010

    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Presentation] Education, Adult Mortality and Health: Evidence from Education Reform which Compels Transition from Primary to Secondary Education2020

    • Author(s)
      増田 一八
    • Organizer
      日本経済学会2020年度秋季大会

URL: 

Published: 2021-12-27  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi