• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2023 Fiscal Year Research-status Report

初等・中等教育の接続からみた児童生徒の数学的モデル化能力の育成に関する研究

Research Project

Project/Area Number 19K14228
Research InstitutionYamagata University

Principal Investigator

平林 真伊  山形大学, 地域教育文化学部, 准教授 (70803021)

Project Period (FY) 2019-04-01 – 2025-03-31
Keywords数学的モデル化 / 初等・中等教育の接続
Outline of Annual Research Achievements

2023年度は,産前産後の休暇及び育児休業の取得により研究を中断していた。

Current Status of Research Progress
Current Status of Research Progress

2: Research has progressed on the whole more than it was originally planned.

Reason

産前産後の休暇及び育児休業を取得するまでに,当初の計画通り研究を進めることができた。

Strategy for Future Research Activity

今後は,これまでの質問紙調査と授業実践の結果を比較・分析し,児童生徒の特長を明らかにする。そして,その研究成果を学会誌や学会等で発表していく。

Causes of Carryover

論文投稿にかかる費用が必要でなくなったため。今後は,当初投稿予定であった雑誌等とは異なる投稿先を探し,研究成果の発表を行っていきたい。

  • Research Products

    (1 results)

All 2023

All Journal Article (1 results) (of which Peer Reviewed: 1 results)

  • [Journal Article] 数学的モデル化における児童・生徒による解の解釈・評価に関する調査研究:余りのあるわり算の問題を例として2023

    • Author(s)
      平林真伊
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 105 (6) Pages: 3-13

    • Peer Reviewed

URL: 

Published: 2024-12-25  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi