2022 Fiscal Year Final Research Report
Development and Evaluation of Educational Program to Reduce Disrespect and Abuse of Women during Facility-Based Childbirth in Tanzania
Project/Area Number |
19K19653
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 58070:Lifelong developmental nursing-related
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Research Institution | St. Luke's International University |
Principal Investigator |
SHIMODA Kana 聖路加国際大学, 大学院看護学研究科, 助教 (70803774)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | Disrespect and Abuse / Respectful Care / タンザニア |
Outline of Final Research Achievements |
This study was designed to develop a "Respectful Maternity Care" educational program in Tanzania. However, amidst the global spread of COVID-19 starting in 2019, it became difficult to smoothly carry out the research plan. Within the study period, the actual situation of midwives' perceptions of RMC practice was clarified; it became clear that the profession's ability to practice RMC and midwives' perceptions of it need to be enhanced and imaged as concrete actions. In addition, e-learning materials were created. In the future, these video materials will be programmed together with multiple lectures and tests, and will be made into an online intervention.
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Free Research Field |
助産学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
助産師自身の視点でRMCの実践およびそれに必要な対策を認識することを可能とした。「助産」とはどのようなことを包括しているのかを学問的に深めていくことができ、実践に適応していくことができると考える。またそれによって臨床現場における『D&A』の発生の抑止また削減につながる。開発段階である教材を今後タンザニア国内で使用していくことで、さまざまな教育・臨床施設において拡大し、実施していくことができる。また、タンザニアでの実績をふまえ、開発した教育プログラムをその他の発展途上国に適用することで、汎用性の高い教育手法として発展させることができる点に社会的意義がある。
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