2022 Fiscal Year Final Research Report
Quantitative Marketing Analysis of Diversified Inbound Tourism
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19K20569
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 80020:Tourism studies-related
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Research Institution | Yamaguchi University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | インバウンド / 市場分析 / 観光マーケテイング / 世代別コホート分析 / マーケティング戦略 / ツーリスト行動 |
Outline of Final Research Achievements |
Two approaches, macro and micro, were used to analyze the trends of inbound tourists in this study. In the macro approach, the number of inbound arrivals were divided into commercial (business) and tourist purposes, and the trends since 1996 were examined. The long-term trend showed that commercial (business) purposes preceded tourism purposes in the return phase after the formation of the channel and its decline. The macro approach also revealed generational differences by country and by region for the top inbound countries to Japan.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究のマクロアプローチでは、コロナ前のインバウンドのトレンドを検証した。今回の結果をもとにオンライン会議の導入などの技術革新による商用(ビジネス)目的インバウンド数のトレンド変化の検証も可能になる。ミクロアプローチでは、日本の観光マーケティング研究でまだ取り入れられてない世代別のコホート分析を行った。分析結果をもとに作成したマトリックスは効率的なインバウンド観光に活用することができるだろう。
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