2019 Fiscal Year Final Research Report
Strategic inventory management to promote innovation of retailers
Project/Area Number |
19K20899
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Project/Area Number (Other) |
18H05699 (2018)
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Research Category |
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
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Allocation Type | Multi-year Fund (2019) Single-year Grants (2018) |
Review Section |
0107:Economics, business administration, and related fields
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Research Institution | Tokyo Metropolitan University |
Principal Investigator |
MONDEN Aika 首都大学東京, 経営学研究科, 助教 (70823243)
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Project Period (FY) |
2018-08-24 – 2020-03-31
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Keywords | 小売企業 / 戦略的在庫管理 / 垂直的市場 / マーケティング戦略 / サプライチェーンマネジメント |
Outline of Final Research Achievements |
As a result of this research project, we published two articles in international peer-reviewed journals. In the first paper (Monden, Takashima, and Zennyo, Real Estate Economics 2018), we investigate the optimal contract for each retailer. In the second paper (Hu, Monden, and Mizuno, Journal of Industrial Economics 2020), we investigate how cross-holdings affect firms' behavior in other vertically related markets. Both studies have important theoretical implications for considering optimal contracts for retailers and supply chain management.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
これまで戦略的な在庫管理システムは企業の経営上重要であるのにもかかわらず、多くの理論研究では扱われてこなかった。本研究により、小売企業に関する現実と理論の乖離を埋めることで、様々な業界における経営革新に直結する知見を提供することが可能なため、学術的な貢献のみならず、実務的にも大きな意義がある。本研究課題の研究成果は、企業における競争戦略上の優位性の観点だけでなく、マーケティングや経営戦略論、産業組織論の研究分野においても新たな知見を提供できるなど、多くの研究分野への応用や発展性の観点からも重要な学術的・社会的意義がある。
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