2021 Fiscal Year Final Research Report
Connectivity evaluation and maintenance management of road networks with graph Laplacian
Project/Area Number |
19K21988
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Medium-sized Section 22:Civil engineering and related fields
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Research Institution | Kanazawa University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
山口 裕通 金沢大学, 地球社会基盤学系, 助教 (10786031)
高山 雄貴 金沢大学, 地球社会基盤学系, 准教授 (90612648)
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Project Period (FY) |
2019-06-28 – 2022-03-31
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Keywords | 脆弱・信頼性評価 |
Outline of Final Research Achievements |
The reachability of a road network varies greatly depending on the strength of its connectivity, and strong connectivity ensures enough reachability. The relationship between nodes and links is expressed as a Laplacian matrix, and a method for analyzing the connectivity of the road network was developed and was applied to the Ishikawa-Toyama road network.
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Free Research Field |
未来社会デザイン
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
近年,道路の維持管理が喫緊の課題となっており,各道路やその構造物の取捨選択や優先順位付けなどは避けられない.道路は橋梁・トンネル・盛土等の様々な要素(構造物)によって構成され,それらはネットワーク的につながっている.このように道路は多数の道路構造物がネットワーク的につながる巨大なシステムである.この巨大システムの中でクリティカルな要素(重要な道路構造物)を抽出できると,それらを優先・重点的に点検・維持管理することが可能となり,道路ネットワークの強靭化や選択と集中による効率的な維持管理に結びつく.本研究の成果はこのようなことに資するものである.
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