• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2023 Fiscal Year Final Research Report

Study on Institutional Research Certificate Programs in America

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19K23291
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section :Education and related fields
Research InstitutionKyushu University

Principal Investigator

YANG TIANLI  九州大学, インスティテューショナル・リサーチ室, 助教 (30843453)

Project Period (FY) 2019-08-30 – 2024-03-31
Keywordsインスティテューショナル・リサーチ / 高等教育
Outline of Final Research Achievements

In the US, IR professional training programmes can be divided into two categories: programmes for beginners and programmes for advanced intermediates. Training courses for beginners offer comprehensive programmes, often lasting around two months, and include data management and analysis, survey design, etc. On the other hand, many of the training courses for advanced intermediates are leadership development programmes, which target the development of management and communication skills as well as more advanced analytical skills.
There are no degrees in IR, certificate programmes are the norm, and the online method was used since before COVID-19. In addition to universities, IR research associations and others also hold annual meetings and offer IR training programmes.

Free Research Field

高等教育

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究の米国調査によって、IRの仕事に就いた人の約半数近くは博士学位を取得しており、人文社会学専門出身の人が多い一方で、STEM領域の人も近年大幅に増えてきている。このような背景があり、米国ではIRプロフェッショナル養成課程は必要不可欠であることは分かった。日本の場合、初級者向けのプログラムを提供している機関は複数ある一方で、中上級者向けプログラムを提供している機関は少ないと思われる。さらに、キャリアアップの視点からみると、継続中かつ長期的に学習する必要がある一方で、そのようなプログラムを提供できる機関はほとんど見当たらない。日本におけるIRプロフェッショナル養成課程を完備することが急がれる。

URL: 

Published: 2025-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi