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2010 Fiscal Year Final Research Report

A study on customer interface of the agricultural products marketing-Non-store type customer interface-

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 20580243
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Agro-economics
Research InstitutionMiyagi University

Principal Investigator

KIYONO Seiki  Miyagi University, 自然科学系, 准教授 (90225095)

Project Period (FY) 2008 – 2010
Keywordsマーケティング / 顧客インターフェイス / 農産物 / 青果物
Research Abstract

In the customer interface of the" non-store" type, the points that consumers make much of are different by the type of the medium. There are little serious consideration degrees for "sentence" of consumers. Therefore, communication through "photograph" for consumers becomes important. Participation in customer interface by the famer includes the method through the products package. Therefore, a medium type and the communication with consumers through "photograph (package)" become important when the famer develops marketing.

  • Research Products

    (14 results)

All 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article (6 results) (of which Peer Reviewed: 5 results) Presentation (5 results) Book (2 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] 消費者インサイト発見手法の有効性検討-手法間の比較を通じて-2011

    • Author(s)
      滝口沙也加、清野誠喜
    • Journal Title

      フードシステム研究 17巻2号

      Pages: 264-269

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] ワインボトル及びラベルに対する消費者の価値-若者を対象としたラダリング調査-2010

    • Author(s)
      清野誠喜
    • Journal Title

      日本消費経済学会年報 31号

      Pages: 75-83

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 小売店舗における青果物購買行動の特徴-プロトコル法とアイカメラによる視野軌跡からの分析を中心として-2010

    • Author(s)
      梅本雅、山本淳子、大浦裕二、清野誠喜
    • Journal Title

      食農と環境 7号

      Pages: 48-55

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 小売店舗型農産物直売所における購買行動の特徴と店頭マーケティング-アイカメラとプロトコル法を併用した消費者購買行動実験による接近-2010

    • Author(s)
      上田賢悦、梅本雅、大浦裕二、清野誠喜
    • Journal Title

      農業普及研究 14巻2号

      Pages: 74-83

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 青果物産地のマーケティングについて-購買行動とブランド、関係性マーケティング、店頭マーケティング-2009

    • Author(s)
      清野誠喜
    • Journal Title

      野菜情報 10月号

      Pages: 20-25

  • [Journal Article] 農産物におけるパッケージ策定に関する研究2008

    • Author(s)
      齋藤文信、清野誠喜
    • Journal Title

      東北農業経済研究 26巻2号

      Pages: 94-100

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 消費者インサイト発見手法の有効性検討-手法間の比較を通じて-2010

    • Author(s)
      滝口沙也加、清野誠喜
    • Organizer
      日本フードシステム学会
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] ワインボトル及びラベルに対する消費者の価値-若者を対象としたラダリング調査-2010

    • Author(s)
      清野誠喜
    • Organizer
      日本消費経済学会
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] 外食店メニューボードにおける情報提供のあり方に関する一考察-原材料の原産地表示を対象に-2009

    • Author(s)
      清野誠喜、根津崇
    • Organizer
      東北農業経済学会
    • Year and Date
      20090000
  • [Presentation] 地方公共団体における農産物マーケティングの現状と課題2008

    • Author(s)
      齋藤文信、清野誠喜
    • Organizer
      日本流通学会
    • Year and Date
      20080000
  • [Presentation] 消費者評価及び行動をもとにした飲食店メニューボード改善2008

    • Author(s)
      清野誠喜
    • Organizer
      日本消費経済学会
    • Year and Date
      20080000
  • [Book] 青果物購買行動の特徴と店頭マーケティング(小売店舗における消費者への情報提示効果と店頭マーケティング)(梅本雅編著)2009

    • Author(s)
      清野誠喜
    • Total Pages
      97-112
    • Publisher
      農林統計出版
  • [Book] パッケージド・アグロフード・マーケティング2009

    • Author(s)
      清野誠喜、梅沢昌太郎
    • Total Pages
      179
    • Publisher
      白桃書房
  • [Remarks] ホームページ等

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Published: 2012-01-26   Modified: 2016-04-21  

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