2010 Fiscal Year Self-evaluation Report
A study to curriculum development structuring knowledge of nursing student using several criteria
Project/Area Number |
20592530
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Fundamental nursing
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Research Institution | Fukuoka Prefectural University (2011) The Japanese Red Cross Kyushu International College of Nursing (2008-2010) |
Principal Investigator |
ISHIDA Chiemi The Japanese Red Cross Kyushu International College of Nursing, 看護学部, 講師 (50352349)
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Project Period (FY) |
2008 – 2011
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Keywords | 看護教育学 / カリキュラム開発 |
Research Abstract |
本研究では,看護学生が看護問題を解決するために必要な,複数の判断基準を獲得させ,活用できるような思考トレーニングを実施する。具体的には,看護大学の学部生を対象として,専門基礎科目(人体の構造・機能など)で獲得した知識(ルール)を看護学演習や実習で積極的に活用させるような思考トレーニングを実施する。獲得された判断基準が,看護実践に活用されているか否かの確認および,判断基準を拡大するために,卒後1年目,2年目を対象として,判断基準活用のための思考トレーニングを継続して実施する。
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