• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2010 Fiscal Year Self-evaluation Report

A study to curriculum development structuring knowledge of nursing student using several criteria

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 20592530
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Fundamental nursing
Research InstitutionFukuoka Prefectural University (2011)
The Japanese Red Cross Kyushu International College of Nursing (2008-2010)

Principal Investigator

ISHIDA Chiemi  The Japanese Red Cross Kyushu International College of Nursing, 看護学部, 講師 (50352349)

Project Period (FY) 2008 – 2011
Keywords看護教育学 / カリキュラム開発
Research Abstract

本研究では,看護学生が看護問題を解決するために必要な,複数の判断基準を獲得させ,活用できるような思考トレーニングを実施する。具体的には,看護大学の学部生を対象として,専門基礎科目(人体の構造・機能など)で獲得した知識(ルール)を看護学演習や実習で積極的に活用させるような思考トレーニングを実施する。獲得された判断基準が,看護実践に活用されているか否かの確認および,判断基準を拡大するために,卒後1年目,2年目を対象として,判断基準活用のための思考トレーニングを継続して実施する。

URL: 

Published: 2012-02-13   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi