• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2010 Fiscal Year Self-evaluation Report

Decision Adjustment between Headquarter and Regional Headquarter in Global Brand Management

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 20730286
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

INOUE Masato  Nihon University, 商学部, 講師 (60409480)

Project Period (FY) 2008 – 2011
Keywordsグローバル・ブランド / ブランド管理組織 / 多国籍企業
Research Abstract

(1)本研究の目的は、多国籍企業の中でも日本の耐久消費財企業(とくに輸送機械と電気機械)におけるグローバル・ブランドの管理について、親会社のブランド管理組織と地域統括本社との間における意思決定調整の実態を明らかにすることである。
(2)当該企業の親会社と欧州地域統括本社を主なフィールドワーク対象としているが、その前段階として日米欧韓の多国籍企業に対する定量調査を現在実施している。

  • Research Products

    (3 results)

All 2009

All Journal Article (1 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (2 results)

  • [Journal Article] なぜ多国籍企業にとってグローバル・ブランドは重要か2009

    • Author(s)
      井上真里
    • Journal Title

      商学集志 第79巻第1号

      Pages: 23-37

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 組織面からみたグローバル・ブランド管理の現状と課題2009

    • Author(s)
      井上真里
    • Organizer
      日本流通学会第23回全国大会
    • Place of Presentation
      名桜大学
    • Year and Date
      2009-11-01
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理研究を阻害する諸要因2009

    • Author(s)
      井上真里
    • Organizer
      日本商業学会第59回全国大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-05-29

URL: 

Published: 2012-03-09   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi