2022 Fiscal Year Final Research Report
Consumer Behavior Modeling for Super Smart Marketing
Project/Area Number |
20K01983
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Tohoku University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | 消費者行動モデル / ビッグデータ / 推薦システム / ベイズモデル / マーケティング / 統計的モデリング / 機械学習 |
Outline of Final Research Achievements |
The leverage of big data for marketing is required in modern business environments. The purpose of this study is to develop a statistical model to analyze consumer behavior for a wide variety of product using big data. The study addressed three main topics and we obtained results on them.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
購買ビッグデータを用いた個別化マーケティングの高度化は学術界・産業界で課題となっている。購買データベースに基づいて個別の消費者の特性に合わせて展開される個別化マーケティングと親和性が高い。特に、購買ビッグデータを用いた大量の消費者、多種多様な商品、消費者状態の時間変化などに対応できる超スマートなマーケティングの実現は現代的な課題の一つである。本研究成果は、大量の消費者と多種多少な商品群に対して消費者の異質性と状態変化を考慮した個別化マーケティングのための高度な知見の抽出することに貢献できる可能性がある。
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