2023 Fiscal Year Final Research Report
Examining the choice of dual channels in foreign markets
Project/Area Number |
20K13619
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Ritsumeikan University (2021-2023) Fukui Prefectural University (2020) |
Principal Investigator |
Ishii Ryuta 立命館大学, 経営学部, 准教授 (80842872)
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Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | 流通 / 国際マーケティング / マーケティング・チャネル / マルチ・チャネル / 海外輸出 / 国際流通 / 市場志向 / 参入形態 |
Outline of Final Research Achievements |
By collecting quantitative data through a questionnaire survey of manufacturing firms and conducting a multivariate analysis of the data, this study succeeded in identifying the conditions under which dual channels are selected in international markets. Specifically, this study found that firm characteristics such as market orientation and organizational culture influence dual channel selection, while environmental characteristics such as market turbulence and cultural differences affect the degree of such influence.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
先行研究において、いくつかの製造企業は、国内市場においてデュアル・チャネルを選択するということが示されてきた。それに対して、海外市場において、製造企業がデュアル・チャネルを選択するのか否かについて検討し、実証的な知見を提示した研究は、ほとんど存在していない。本研究は、我が国の製造企業は、海外市場において、しばしばデュアル・チャネルを選択するということを、市場志向や組織文化の観点から明らかにした。こうした新たな研究知見を提示することによって、本研究は、マーケティング・チャネル研究や国際マーケティング研究の進展に対して、一定の貢献を成していると考えられる。
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