2011 Fiscal Year Final Research Report
Research of environmental factors for critical learning periods of empathy in quantitative models of animal refined psychology
Project/Area Number |
21200017
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research on Innovative Areas (Research a proposed research project)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Laboratory animal science
Social psychology
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Research Institution | Tokyo University of Agriculture and Technology |
Principal Investigator |
KOSHIBA Mamiko 東京農工大学, 大学院・工学府, 産学官連携研究員 (90415571)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
YUI Kunio 芦屋大学, 臨床教育学部, 教授 (90101352)
YAMAUCHI Hideo 埼玉医科大学, 医学部, 教授 (10250226)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
NAKAMURA Shun 東京農工大学, 大学院・工学研究院, 教授 (00134619)
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Research Collaborator |
田中 聡久 東農工大
養王田 正文 東農工大
早出 広司 東農工大
津川 若子 東農工大
松田 浩珍 東農工大
田中 あかね 東農工大
板倉 康洋 東農工大
大隅 典子 東北大
小西 正一 米・加州工研
上田 豊甫 明星大
加我 牧子 NCNP
稲垣 真澄 NCNP
軍司 敦子 NCNP
井上 祐紀 NCNP
荻野 孝 NCNP
石橋 英俊 NCNP
青木 伊知男 放医研
瀧田 正寿 産総研
徳野 博信 都医研
児玉 亨 都医研
臼井 節夫 都医研
田中 いく子 都医研
本多 良子 都医研
田中 進 都医研
西山 恭平 明星大
高野 奈穂子 明星大
三村 喬生 東農工大
白川 由佳 東農工大
深澤 総一 東農工大
岩渕 奈穂子 東農工大
石崎 美由紀 東農工大
妹尾 綾 東農工大
奥谷 晃久 東農工大
清水 航記 東農工大
杉浦 寧 東農工大
望月 大二郎 東農工大
新田 悦子 東農工大
山崎 和行 東農工大
鈴木 美穂 東農工大
橋本 圭史 東農工大
田畠 広景 東農工大
池田 正太 東農工大
狩野 源太 東農工大
福嶋 勇太 東農工大
小原 早綾 東農工大
小澤 晋平 東農工大
関原 仁美 東農工大
佐川 豪 東農工大
西村 邦広 東農工大
池上 健太郎 東農工大
野嶋 奈津紀 東農工大
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Project Period (FY) |
2009 – 2011
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Keywords | 環境 / 同齢他者 / 共通動機 / 社会相互作用 / 脳内モノアミン / 臨界期学習 / 食育 |
Research Abstract |
Empathy with others ’is an essential factor in our social lives. The high incidence of empathizing difficulty suggests the contribution of environmental factors and the effective intervention is expected. Hence, we hypothesized the developmental mechanism of empathy at ‘critical learning periods ’like mother language acquisition and established the neurobiological model of domestic chicks and monkeys. We designed the quantitative analysis method of social communication in Asperger syndrome children, applied it to the model, and found the importance of peer-interactive environment with their common motivation during a high sensitive period and the relation of brain monoamines. Furthermore, the nourishing concomitant with social interaction seemed effective in supporting the development after the critical period.
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Research Products
(9 results)
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[Journal Article] Effects of constant daylight exposure during early development on marmoset psychosocial behavior2011
Author(s)
Senoo A, Okuya T, Sugiura Y, Mimura K, Honda Y, Tanaka I, Kodama T, Tokuno H, Yui K, Nakamura S, Usui S, Koshiba M.
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Journal Title
Prog Neuropsychopharmacol Biol Psychiatry
Volume: 35
Pages: 1493-1498
DOI
Peer Reviewed
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