2012 Fiscal Year Final Research Report
A Study on Diffusion Policies for Safety-related ITSs and Fuel Efficiency-related Technologies
Project/Area Number |
21310099
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Social systems engineering/Safety system
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Research Institution | Doshisha University |
Principal Investigator |
MIYOSHI Hiroaki 同志社大学, 大学院総合政策科学研究科, 教授 (80399055)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
HAGA Hirohide 同志社大学, 理工学部, 教授 (30268114)
KANEDA Shigeo 同志社大学, 理工学部, 教授 (90298703)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
TANISHITA Masayoshi 中央大学, 理工学部, 教授 (30242001)
KII Masanobu 香川大学, 工学部, 准教授 (20426266)
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Research Collaborator |
SUN Lin 上海社会科学院, 副研究員
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Project Period (FY) |
2009 – 2012
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Keywords | 高度道路交通システム(ITS) / 交通事故 / 温室効果ガス / 燃費規制 / 普及政策 |
Research Abstract |
This study consists of two parts: ‘A Study on diffusion policies for safety-related ITSs’ and ‘A Study on fuel-efficiency regulations’. Main achievements are as follows: 1) Economic features and diffusion policies of new safety-related ITSs such as the Roadside Information-Based Driving Support System, and the Inter-Vehicle Communication Type Driving Support System were analyzed from the perspective of welfare economics, 2) Results of both studies were compiled and published as a volume from Palgrave Macmillan.
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Research Products
(29 results)
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[Remarks] 山下 友信氏(東京大学大学院法学政治学研究科 教授)「ITSと法的論点-ドイツ法との比較を踏まえて」2013年3月1日、 於 同志社大学東京オフィス
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[Remarks] 横山 利夫 氏(株式会社 本田技術研究所4輪R&Dセンター上席研究員)「次世代パーソナルモビリティーの方向性:「自由な移動の喜び」と「豊かで持続可能な社会」の実現のために」2012年12月15日、 於 同志社大学寒梅館
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[Remarks] Dr. Bert van Wee(デルフト工科大学 教授), Paying per Km. Lessons from the Dutch Per-kilometre Tax Proposal, 2012年11月21日, 於 同志社大学東京オフィス
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[Remarks] Dr. Annela Anger(ケンブリッジ大学 Senior Research Associate), Regulating Carbon Emissions in the Transport Sector, 2012年10月18日, 於 同志社大学東京オフィス
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