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2012 Fiscal Year Final Research Report

Value cocreation in Market orientated organizations : building relationship management

Research Project

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Project/Area Number 21330106
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionWaseda University

Principal Investigator

UCHIDA Kazunari  早稲田大学, 商学学術院, 教授 (70434264)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) SHIMAGUCHI Mitsuaki  法政大学, イノベーションマネジメント研究科, 教授 (30051692)
ISHII Junzo  流通科学大学, 商学部, 教授 (50093498)
KUROIWA Kenichiro  武蔵大学, 経済学部, 准教授 (00366840)
MIZUKOSHI Kosuke  首都大学東京, 社会科学研究科, 准教授 (60404951)
Project Period (FY) 2009 – 2012
Keywords市場志向 / 関係性 / マーケティング
Research Abstract

The purpose of our studies was to refine the co-creation concept, with market orientation and relationship marketing. We could indicate four major findings. 1. Market orientation has effects to the firm performance in japan, even at financial crisis. 2. The transaction concept was generated during the broadening of marketing concept to non-profit marketing, and in this time, the relationship concept had been discussed. 3. For study of co-creation, we indicated the importance of organizational identification. Finally, 4. We discussed the two-side platform business exploratory, because of new customer concept or importance of network.

  • Research Products

    (28 results)

All 2013 2012 2011 2010 2009

All Journal Article (19 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (9 results)

  • [Journal Article] 市場志向の先行要因-日本企業のサンプルによる検証-2012

    • Author(s)
      黒岩健一郎
    • Journal Title

      武蔵大学論集

      Pages: 47-68

  • [Journal Article] How Do Companies Use IT? In Search of the Typology of the Company-Websites for Marketing in Japan2012

    • Author(s)
      Kuriki Kei, Mizukoshi Kosuke
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 32/2 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディアコミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 126 Pages: 64-83

  • [Journal Article] なぜ上司と雑談できない若手が増えているのか2012

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      PRESIDENT(2012.5.14号)

      Volume: 50巻12号 Pages: 10-11

  • [Journal Article] 衰退事業でもヒットを出すマーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      PRESIDENT(2012.7.16 号)

      Volume: 50巻19号 Pages: 24-25

  • [Journal Article] 最新手法「プロセス・ソリューション」でビジネスモデルが激変2012

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      PRESIDENT(2012.8.13 号)

      Volume: 50巻23号 Pages: 10-11

  • [Journal Article] 鼎談 ; いま、求められるマーケティング2012

    • Author(s)
      嶋口充輝
    • Journal Title

      マーケティング・ホライズン

      Volume: 2012.1 Pages: 3-7

  • [Journal Article] 経済停滞下の企業戦略消費の構造変化2011

    • Author(s)
      内田和成
    • Journal Title

      日本経済新聞「経済教室」

  • [Journal Article] 結果信頼2011

    • Author(s)
      嶋口充輝
    • Journal Title

      Suruga Institute Report 2011 Autumn

      Pages: 2

  • [Journal Article] 現実と理論を融合する実学教育2011

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 256号 Pages: 2-3

  • [Journal Article] 百貨店における外商と掛売りの大衆化2011

    • Author(s)
      新井田剛・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 97 Pages: 1-14

  • [Journal Article] 小売業における関係性マーケティングの可能性2011

    • Author(s)
      水越康介・新井田剛
    • Journal Title

      首都大学東京大学院リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 95 Pages: 1-14

  • [Journal Article] 非営利組織マーケティングへの関係性概念の導入に向けて 概念拡張の再検討2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ

      Volume: no.85 Pages: 1-14

  • [Journal Article] 市場志向の先行要因の探索-トップマネジメントによる苦情の重視-2010

    • Author(s)
      黒岩健一郎
    • Journal Title

      武蔵大学論集

      Volume: 第57巻 Pages: 441-470

  • [Journal Article] わがままな客の心を開くカギ「物語的理解」とは?2010

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      PRESIDENT(2010 年5 月17 日号)

      Volume: 48巻12号 Pages: 125-127

  • [Journal Article] 買う気にさせるポジティブ・マーケティング入門2010

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      PRESIDENT(2010 年9 月13 日号)

      Pages: 101-103

  • [Journal Article] 不況期こそ経営者は「先義後利」を胸に刻め2010

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Journal Title

      PRESIDENT(2010 年11 月15 日号)

      Volume: 48巻30号 Pages: 18-19

  • [Journal Article] 「学校」のマーケティングの再検討 : NPO 法人シブヤ大学にみる関係性の構築2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科リサーチペーパー

      Volume: No.69 Pages: 1-19

  • [Journal Article] ソーシャルマーケティングにおけるデマーケティングの可能性2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科リサーチペーパー

      Volume: No.62 Pages: 1-10

  • [Presentation] サービス業におけるオーナーシップ調査サービス・プロフィット・チェーンの新たな展開2013

    • Author(s)
      黒岩健一郎・牧口松二・福冨言・川又啓子・西村啓太
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2013-05-26
  • [Presentation] フードサービス業におけるオーナーシップの規定要因2013

    • Author(s)
      福冨言・川又啓子・黒岩健一郎
    • Organizer
      日本フードサービス学会
    • Place of Presentation
      学習院短期大学
    • Year and Date
      2013-05-11
  • [Presentation] フードサービス業における「オーナーシップ」の規定要因の研究2013

    • Author(s)
      福冨言・川又啓子・黒岩健一郎
    • Organizer
      日本フードサービス学会
    • Place of Presentation
      日本フードサービス学会
    • Year and Date
      2013-01-23
  • [Presentation] Consistency and Ownership : A Qualitative Study of Ten Sales and Service Organizations in Japan2013

    • Author(s)
      Fukutomi, Kawamata, Kuroiwa, Makiguchi, and Nishimura
    • Organizer
      International Marketing Trends Conference
    • Place of Presentation
      Paris, France
    • Year and Date
      2013-01-19
  • [Presentation] ヴィヴィフィケーションとしての事例研究2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      情報経営学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2011-07-02
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcomes2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Yoshida Mari, Hiruma Masato
    • Organizer
      EGOS 26^<th>
    • Place of Presentation
      Lisbon
    • Year and Date
      2010-06-06
  • [Presentation] 異業種競合戦略2010

    • Author(s)
      内田和成
    • Organizer
      ビジネスモデル学会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2010-03-27
  • [Presentation] 複合競争による市場創造のダイナミズム2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      組織学会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2009-06-07
  • [Presentation] 市場志向の先行要因の探索トップマネジメントの苦情重視2009

    • Author(s)
      黒岩健一郎
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-05-30

URL: 

Published: 2014-08-29  

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