2012 Fiscal Year Final Research Report
Development of Physics-Based Ship Stability Assessment Procedures to Be Used as International Standards
Project/Area Number |
21360427
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Naval and maritime engineering
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Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
UMEDA Naoya 大阪大学, 大学院・工学研究科, 准教授 (20314370)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
HASHIMOTO Hirotada 大阪大学, 大学院・工学研究科, 助教 (30397731)
MATSUDA Akihiko 独立行政法人水産総合研究センター, 水産工学研究所, 主幹研究員 (10344334)
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Research Collaborator |
荒木 元輝 大阪大学, 大学院学生
斎藤 直宏 大阪大学, 大学院学生
山村 真也 大阪大学, 大学院学生
天野 峻介 大阪大学, 大学院学生
井澤 賢 大阪大学, 大学院学生
佐野 裕之 大阪大学, 大学院学生
十川 靖弘 大阪大学, 大学院学生
久保 尚子 大阪大学, 大学院学生
久保 巧 大阪大学, 大学院学生
古川 智啓 大阪大学, 大学院学生
山根 佳祐 大阪大学, 大学院学生
伊藤 祐人 大阪大学, 学生
森本 あゆみ 大阪大学, 学生
吉山 風花 大阪大学, 学生
LU Jiang 大阪大学, 招へい研究員
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Project Period (FY) |
2009 – 2012
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Keywords | 転覆 / デッドシップ・ブローチング / パラメトリック横揺れ |
Research Abstract |
For facilitating the development of physics-based ship stability standards at the International Maritime Organization, new assessment procedures consisting of vulnerability criteria using periodic waves and direct stability assessment using random waves in the time domain were proposed. They cover four distinct failure modes, i.e. parametric rolling, pure loss of stability, broaching and stability under dead ship condition, and were validated with physical model experiments. Here the acceptable safety levels were presented and the use of new hull form for improving the stability safety was investigated as well.
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Research Products
(42 results)
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[Journal Article] トリマランの復原性に関する研究2010
Author(s)
橋本博公、天野峻介、松田秋彦
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Journal Title
Conference Proceedings of The Japan Society of Naval Architects and Ocean Engineers
Volume: Vol.10
Pages: 557-560
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