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2011 Fiscal Year Final Research Report

The Way of Cause-Related Marketing

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 21530432
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionUniversity of Tsukuba

Principal Investigator

NISHIO Chizuru  筑波大学, ビジネスサイエンス系, 教授 (80241769)

Project Period (FY) 2009 – 2011
Keywords地球環境問題 / マーケティング / 環境コミュニケーション / 消費者行動
Research Abstract

This study proposed the framework of Cause-Related Marketing (CRM) and the way of its communication in order to achieve a sustainable society with environmentally friendly products. We analyzed consumers' acceptability of cause brands based on the values which shed light on and how these values are changing with the times as a result of economic conditions, natural disasters, and so on. We also examined the way to enhance and differentiate brands using different types of CRM messages.

  • Research Products

    (19 results)

All 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article (7 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (8 results) Book (4 results)

  • [Journal Article] 2値変量に基づく教師無し分類における類似係数の選択2011

    • Author(s)
      石田実, 西尾チヅル, 椿広計
    • Journal Title

      行動計量学

      Volume: 38-1 Pages: 65-81

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 見える化情報に対する消費者の受容性と課題2011

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Journal Title

      環境情報科学

      Volume: 39-4 Pages: 46-51

  • [Journal Article] Heterogeneity of Brand Commitmentand Its Relationship with BrandLoyalty2010

    • Author(s)
      Takashi Teramoto & Chizuru Nishio
    • Journal Title

      2010 Global marketing Conference Proceedings

      Pages: 1241-1242

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 個人の環境配慮行動における社会規範の影響2010

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Journal Title

      環境情報科学

      Volume: 39-1 Pages: 29-33

  • [Journal Article] LOHAS消費者と健康行動2010

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Journal Title

      体育の科学

      Volume: 60 Pages: 89-94

  • [Journal Article] リデュース行動における情報提供とエコプロダクト使用経験の効果2009

    • Author(s)
      八木田克英, 西尾チヅル
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 51 Pages: 51-65

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーション手段としての環境ラベル2009

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Journal Title

      日本LCA学会誌

      Volume: 2 Pages: 186-194

  • [Presentation] サービス評価に内在する非対称性と非線形性2011

    • Author(s)
      長島直樹, 西尾チヅル
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      株式会社電通(電通ホール)
    • Year and Date
      2011-12-04
  • [Presentation] 訴求メッセージが感情状態と購買意思決定に及ぼす影響:Regulatory focus理論を用いて2011

    • Author(s)
      吉開正伸, 西尾チヅル
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第42回消費者行動研究コンファランス報告要旨集
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-06-26
  • [Presentation] コーズ・マーケティングがもたらすブランド強化:ブランドとコーズ間の低フィット改善策とその効果2011

    • Author(s)
      岡村美津子, 西尾チヅル
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第42回消費者行動研究コンファランス報告要旨集
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-06-26
  • [Presentation] 日本型LOHAS消費者の特質とその動向2011

    • Author(s)
      西尾チヅル, 竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2011-06-19
  • [Presentation] 消費者のブランド・コミットメントの異質性とブランド・ロイヤルティの関係2010

    • Author(s)
      寺本高, 西尾チヅル
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第88回研究大会
    • Place of Presentation
      株式会社電通(電通ホール)
    • Year and Date
      2010-11-28
  • [Presentation] 「おもてなし」を目的とした場合の飲食サービス評価構造の分析2010

    • Author(s)
      宮井弘之, 西尾チヅル
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第40回消費者行動研究コンファランス
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2010-05-09
  • [Presentation] 「サービス・プロセス評価に関する一考察:非対面サービスを中心として」日本マーケティング・サイエンス学会2009

    • Author(s)
      長島直樹, 西尾チヅル
    • Organizer
      第86回研究大会
    • Place of Presentation
      株式会社電通(電通ホール)
    • Year and Date
      2009-12-06
  • [Presentation] LOHAS消費者の本質:日米比較2009

    • Author(s)
      西尾チヅル, 竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第85回研究大会
    • Place of Presentation
      京都工業繊維大学
    • Year and Date
      2009-06-21
  • [Book] E & Cマネジメントで生かす『見える化』の手法 藤井良広編著『待ったなし!エネルギー & カーボンマネジメント』第6章2012

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Total Pages
      135-162
    • Publisher
      日刊工業新聞社
  • [Book] 日経広告研究所編『基礎から学べる広告の総合講座2010』, 第3章2009

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Total Pages
      47-62
    • Publisher
      社会と広告:地球環境問題を中心として
  • [Book] (小口孝司・楠見孝・今井芳昭編著「仕事のスキル:自分を活かし、職場を変える」第3章2009

    • Author(s)
      西尾チヅル
    • Total Pages
      32-43
    • Publisher
      マーケティング:販売のスキルをどう立てるのか
  • [Book] in Akimasa Sumi, Kensuke Fukushi, and Ai Hiramatsu, Adaptation and Mitigation Strategies for Climate Change(Chapter 14), Springer

    • Author(s)
      Chizuru Nishio
    • Total Pages
      215-231
    • Publisher
      Environmental Communication Aimed at Household Energy Conservation

URL: 

Published: 2013-07-31  

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