• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2011 Fiscal Year Final Research Report

Development of Prediction Model and Support System for Creativity and Innovation

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 21700830
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Educational technology
Research InstitutionKumamoto University (2010-2011)
Otemae University (2009)

Principal Investigator

GODA Yoshiko  熊本大学, 大学教育機能開発総合研究センター, 准教授 (00433706)

Project Period (FY) 2009 – 2011
Keywords教育工学 / 創造性・イノベーション / 自己調整学習 / 協調学習 / コミュニティ
Research Abstract

The purpose of this research was to investigate factors for creativity and innovation promotion and to develop and evaluate a system to support learners' communication and collaboration in a community based on the investigated factors. The research results indicate that it's critical to form a learning community to respect members' diversity and apply it to learning to promote their creativity. It's also suggested that the developed system with a function of visualizing others' learning scheme may be useful to increase learners' creativity.

  • Research Products

    (12 results)

All 2012 2011 2010 2009

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (6 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] Design of Cr oss-Breeding Diversity Support Syst em for CSCL2011

    • Author(s)
      Goda, Y., Yamada, M., Shimonishi, K., & Wakita, S
    • Journal Title

      Proceedings : 2011 IEEE International Conference on Techno logy for Education

      Pages: 225-228

    • DOI

      DOI:10.1109/T4E.2011.44.

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 自分の学習を振り返るところからはじめてみる!2011

    • Author(s)
      合田美子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 5 9巻12号 Pages: 16-19

  • [Journal Article] コンピテンシ選定のための研究2010

    • Author(s)
      合田美子・松田岳士
    • Journal Title

      青山学院大学総合研究所eラーニング人材育成研究センター(eLPCO)研究叢書「産学連携による実践型人材育成プログラムおよびコンピテンシにもとづくeポートフォリオの開発」TF61コンピテンシーポートフォリオ研究部会

      Pages: 4-8

  • [Presentation] 他者と自分のスキーマを掛け合わせた協調学習支援システムの開発と形成的評価2011

    • Author(s)
      合田美子
    • Organizer
      日本教育工学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      首都大学東京
    • Year and Date
      2011-09-18
  • [Presentation] 基調講演:魅力的な学びをデザインする2011

    • Author(s)
      合田美子
    • Organizer
      (株)デジタル・エデュケーショナル・サポートサポートeラーニングコンテンツ開発セミナー
    • Place of Presentation
      大手前大学,兵庫県
    • Year and Date
      2011-07-22
  • [Presentation] Cross-Breeding Diversity支援システムの設計:他者と自分のスキーマを掛け合わせた協調学習支援2011

    • Author(s)
      合田美子
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第3回関西支部会支部大会
    • Place of Presentation
      関西外国語大学,大阪
    • Year and Date
      2011-03-23
  • [Presentation] eラーニングの完了率と満足度における学習スタイルの影響2010

    • Author(s)
      合田美子, 畑耕治郎
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学,北海道
    • Year and Date
      2010-08-26
  • [Presentation] Effects of Learnin g Styles on e-Learning Course Compl etion and Overall Satisfaction2010

    • Author(s)
      Goda, Y
    • Organizer
      International Conference for Media in Education 2010
    • Place of Presentation
      Kumamoto City International Center, Kumamoto
    • Year and Date
      2010-07-14
  • [Presentation] Coll aborations among e-Learning Profess ionals for Quality Assurance of e-L earning2009

    • Author(s)
      Tamaki, K., & Goda, Y
    • Organizer
      ASEM Conference : Lifelong Learning : e-Learning and Workplace Learning
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Year and Date
      20090720-22
  • [Book] Application of CoI to design CSCL for EFL online asynchronous discussion. In Akyol, Z & Garrison, R.(Eds.), Educational Communities of Inquiry : Theoretical framework, research and practice.2012

    • Author(s)
      Goda, Y. & Yamada, M
    • Publisher
      IGI Global
  • [Book] Mobile Technologies and Lang uage Learning in Japan : Learn Anywh ere, Anytime. In Levy, M., Blin, F., Siskin, C. B., & Takeuchi, O(Eds.), WorldCALL : International Perspec tives on Computer-Assisted Language Learning2010

    • Author(s)
      Kimura, M., Obari, H., & Goda, Y
    • Total Pages
      38-54
    • Publisher
      Routledge
  • [Book] これ一冊でわかるeラーニング専門家の基本: ICT・ID・著作権から資格取得準備まで.2010

    • Author(s)
      玉木欽也(編著)、大沼博靖、権藤俊彦、齋藤長行、長沼将一、山根信二、石井美穂、合田美子、半田純子、堀内淑子、松田岳士
    • Total Pages
      70-81, 140-150
    • Publisher
      東京電機大学出版局

URL: 

Published: 2013-07-31  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi