2023 Fiscal Year Final Research Report
Developing and Validating the Diffusion Mechanism of Content Sharing Behavior in the Age of Social Networks
Project/Area Number |
21K01757
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Okinawa International University |
Principal Investigator |
HARADA YUYA 沖縄国際大学, 産業情報学部, 教授 (90352476)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
髭白 晃宜 沖縄国際大学, 産業情報学部, 准教授 (30779947)
宮城 和宏 沖縄国際大学, 経済学部, 教授 (50268786)
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Project Period (FY) |
2021-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | コンテンツ共有行動 / 顧客エンゲージメント / 拡散メカニズム / コンテンツ共有行動の心理学 / Z世代の消費行動 / 情報発信プロセス / SNSマーケティング / フェイクニュース・シェアリング行動 |
Outline of Final Research Achievements |
In the era of social media, content sharing behavior has become an integral aspect of daily life. The reasons consumers process and share circulating information are diverse. This study undertakes a psychological analysis of content sharing behavior on social media, with a specific focus on Generation Z's consumer behavior and information dissemination processes. Understanding Generation Z's customer engagement and sharing intentions is essential from a behavioral science perspective. Furthermore, the study emphasizes the importance of multifaceted development and management of information sharing and dissemination activities.
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Free Research Field |
商学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、消費する側からみたSNSプラットフォーマー空間においてコンテンツ・シェアリング行動とコンテンツ拡散メカニズム、再利用行動(C to C)の利便性、動機づけ、態度形成過程を国際比較の視点から調査研究することにより、消費者のシェアリング消費行動をダイナミックに捉える。今日、知的財産権侵害物品の輸出入が著しいアジア地域の消費者行動を理解することは、生産国・企業と消費国との間でしばしば経済的緊張状態にまで発展する知的財産権問題の対策を考えるうえで有効な研究事例となるであろう。
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