2023 Fiscal Year Final Research Report
The Development of "New Japanese Models of Classroom Management for Health and Safety" in India
Project/Area Number |
21K02477
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
|
Research Institution | Tokyo University of Social Welfare (2023) Nagoya Sangyo University (2021-2022) |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
松本 みゆき 名古屋大学, 教育基盤連携本部, 特任准教授 (20883276)
|
Project Period (FY) |
2021-04-01 – 2024-03-31
|
Keywords | 日本型教育 / 学校保健教育 / 多様性 / インド / ミックスモデル / 日本型教育トランスフアー |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research is to develop a ``new Japanese-style classroom management model that is hygienic and safe'' in India, based on Japanese classroom management. First, we will conduct an analysis of school health and hygiene in India and Japan and conduct a questionnaire survey of teachers. Second, we will create teaching materials based on a model of Japanese-style education that ``recognizes diversity'' and ``hygiene and safety,'' and practice classroom management for Indian students. Third, we will examine the validity of the model by conducting a questionnaire survey of Indian students before and after the implementation. As a result of this research, we will utilize Japanese-style education of healthy and safe living and group collaboration to promote health and safety in Indian schools amidst the spread of infectious diseases. It will also serve as basic research for Japanese-style educational transfer and international school health and safety education.
|
Free Research Field |
日本型教育・初等中等教育
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
(1) インドと日本の学校保健:インドと日本の混合型学校保健教育プログラムを開発することにより,児童生徒の身体的,精神的,社会的発達を高めるため可能性がある。特に日本の学校保健の教材は,写真やイラストが使用されて,わかりやすいものになっているため,有効利用が期待される。 (2) インドにおける日本型教育学級経営の実践:実践を踏まえ,カースト制度を超えた集団形成が可能となるであろう。また,インドの児童生徒たちは,インドにおける日本の教育の可能性を感じていることが示された。これらのことから日本型教育は,インドだけでなく,他のアジア諸国にも発展の可能性がある。
|