2023 Fiscal Year Final Research Report
Research on Substantiating the Sharing of Educational Learning Resources Using LTI
Project/Area Number |
21K02799
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09070:Educational technology-related
|
Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Sumiya Takahiro 広島大学, 情報メディア教育研究センター, 教授 (90231381)
|
Project Period (FY) |
2021-04-01 – 2024-03-31
|
Keywords | LMS教材共有 / LTI / PHP |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we examined the issues of sharing educational resources using LTI across multiple institutions simultaneously. While it is possible to link LMSs through LTI, teachers involved in educational activities across different institutions need to share materials. Therefore, user management capabilities on the LTI provider side are also necessary. To address this, we developed an addon integrating LTI support and user management features using a PHP framework. This addon is based on the clicker-equipped slide sharing system developed in the first two years of our research. We are currently making final adjustments for its release.
|
Free Research Field |
教育工学
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の成果は、教育の質向上、効率的なリソース活用、教育格差の縮小に寄与する点で社会的に意義がある。複数の機関で教材を共有しやすくなることにより、教員は質の高い一貫した教育を提供でき、各機関の教材作成コストを削減できる。また、リソースが不足している地域でも質の高い教育が受けられるようになり、教育格差の縮小が期待される。さらに、LTIを用いたシステムの普及は技術の標準化を促進し、国際的な教育協力を推進することで、グローバルな教育環境の向上に貢献するものである。
|