• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2023 Fiscal Year Final Research Report

A Study on a Self-reviewable Programming Learning Support Environment Using AI Technologies

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 21K12179
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 62030:Learning support system-related
Research InstitutionNippon Institute of Technology

Principal Investigator

HASHIURA Hiroaki  日本工業大学, 先進工学部, 准教授 (20597083)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 櫨山 淳雄  東京学芸大学, 教育学部, 教授 (70313278)
田中 昂文  玉川大学, 工学部, 講師 (30851274)
Project Period (FY) 2021-04-01 – 2024-03-31
Keywordsプログラミング / GUI / オンラインジャッジ / セルフレビュー / ウェブアプリケーション
Outline of Final Research Achievements

To learn programming, students must create many programs themselves, and they are required to study on their own, even outside of class. In this self-study, it is necessary for students to be able to detect errors in their own programs, but it is difficult to judge whether a GUI (Graphical User Interface) program meets the required specifications without actually running the program and viewing the screen directly.
Therefore, to solve these problems, this study developed an online judging system to support self-checking for GUI programs.

Free Research Field

ソフトェア工学

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究はプログラミングにおけるGUI出力に着目し、その出力の正誤を自動的に判定するシステムを開発することによって、オンラインジャッジシステム(OJS)の適用範囲をHTMLを用いたウェブアプリケーションまで広げることができるようになった。これにより、HTMLを用いたウェブアプリケーションプログラミング学習においてプログラミングの誤りがどのようなところに発生しやすいのかの一端を明らかにすることができた。

URL: 

Published: 2025-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi