• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2022 Fiscal Year Research-status Report

Development of Inclusive STEM Workshops and Computer Adaptive Test

Research Project

Project/Area Number 21KK0230
Research InstitutionShiga University

Principal Investigator

加納 圭  滋賀大学, 教育学系, 教授 (30555636)

Project Period (FY) 2022 – 2024
Keywords包摂 / STEM教育
Outline of Annual Research Achievements

本研究は、1.基課題における科学教育をSTEM(科学・技術・工学・数学)教育へ発展させること、2.基課題の教育プログラムとその評価をより包摂的なものに発展させることを目的としている。
本年度は、より包摂的な教育プログラム開発のために文化に関連した教育理論を取り入れることとした。また、評価には期待-価値理論を取り入れることとした。

Current Status of Research Progress
Current Status of Research Progress

2: Research has progressed on the whole more than it was originally planned.

Reason

コロナ禍において長期滞在が難しく困難な面もあったが、理論的バックグラウンドを整えることができた。

Strategy for Future Research Activity

構築した理論的バックグラウンドに基づいて実践・評価を行っていく。

URL: 

Published: 2023-12-25  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi