2012 Fiscal Year Final Research Report
Essential features of Thinking Philosophically and Ways Philosophy education should be
Project/Area Number |
22320009
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Philosophy/Ethics
|
Research Institution | Senshu University |
Principal Investigator |
OBA Takeshi 専修大学, 文学部, 教授 (00129917)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
NITTA Takahiko 北海道大学, 文学研究科, 教授 (00113598)
NOE Keiichi 東北大学, 文学研究科, 教授 (40103220)
KUWABARA Naoki 筑波大学, 人文社会科学研究科, 教授 (20178156)
SAKAI Akihiro 桜美林大学, 人文学系, 教授 (20092059)
KITA Masako 京都大学, 文学研究科, 教授 (20201478)
HONMA Naoki 大阪大学, コミュニケーションデザインセンター, 准教授 (90303990)
OCHI Mitsugu 広島大学, 文学研究科, 教授 (00152512)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
WASHIDA Seiichi 大谷大学, 文学部, 教授 (50121900)
|
Project Period (FY) |
2010 – 2012
|
Keywords | 哲学 / 倫理学 / 自然主義(自然化) / 哲学教育 / 子どものための哲学 |
Research Abstract |
Identity of philosophy now gets blurred by virtue of waves produced by two distinct tides: toward philosophy “naturalized” and toward so-to-speak philosophy “ethno-methodoligized”, with the result that a remaining common task might be to advance thinking
|